Ben je net christen of heb je het christelijk geloof met de paplepel ingegoten gekregen? Het maakt niet uit, er is altijd iets nieuws te ontdekken in de Bijbel. Wij vinden het belangrijk om als gemeente te groeien in onze relatie met God en in het omzien naar elkaar. Daarom zijn er allerlei manieren om binnen de gemeente meer over de Bijbel te leren en dat praktisch toe te passen.

samen groeien

Allereerst is er de preek op zondag. De Bijbel staat centraal en de spreker/voorganger legt een Bijbelgedeelte/tekst uit en vertaalt dat naar ons leven van alledag. Wat kun je hiervan leren in je eigen leven, hoe kan het je helpen in momenten die moeilijk zijn en welke houding/actie vraagt God van ons? Tijdens de samenkomst is er niet altijd voldoende tijd om alle achtergrondinformatie te geven. Soms zijn er aanvullende studies bij de preek die ook online beschikbaar zijn.

Daarnaast zijn er regelmatig thema-avonden en cursussen over specifieke onderwerpen. Die helpen om je geloof te verdiepen en in je dagelijks leven praktisch vorm te geven.

GEMEENTE-ZIJN IN KLEINE KRING

Naast de samenkomsten op zondag ben je ook van harte welkom om deel te nemen aan een kring. Deze kleine groepen kunnen je helpen om God en elkaar beter te leren kennen. In principe zijn kringen ingedeeld op basis van de wijk waar je woont. Om de week is er op woensdag een kringavond bij een van de kringleden thuis.

Naast bijbelstudie, bidden en zingen is er ook ruimschoots aandacht voor persoonlijke zaken, gezelligheid en creativiteit. Met elkaar geef je de avond vorm en soms zijn er andere activiteiten zoals bijvoorbeeld een gezamenlijke maaltijd.

Ben je niet in de gelegenheid om op woensdagavond een kring te bezoeken? Er zijn ook nog kringen op andere dagen/dagdelen en voor specifieke doelgroepen (zoals jonge gezinnen). Voor een overzicht van de kringen van dit seizoen of je wil meer weten of je aanmelden, stuur een email naar kringen@regenboognoord.nl

kennismaken

Ben je nieuw in de gemeente of overweeg je lid te worden van onze gemeente? Dan kun je deelnemen aan een introductiekring. Je krijgt informatie over het reilen en zeilen in de gemeente en er komen een aantal belangrijke bijbelse thema’s aan de orde. Daarnaast leer je ook meteen een aantal (nieuwe) mensen persoonlijk kennen. Wel zo gezellig bij de koffie op zondag!
Heb je interesse? Mail dan naar introductiekring@regenboognoord.nl voor informatie over de eerstvolgende introductiekring.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten